Lapin Panimo kasvoi kannattavasti 18.2.20

Lapin Panimon liikevaihto tilikaudella 2019 kasvoi 883 226 euroon.
Kasvua edelliseen tilikauteen oli 26,7 %. Käyttökate nousi 135 274,90 euroon
ja liiketulos 64 468,08 euroon.

Rovaniemellä pantiin tilikauden aikana olutta yhteensä 130 000 litraa.
Liikevaihtoa kasvattivat myös lisääntyneet panimovierailut ja panimokaupan
oma myynti. Kaltio-kivennäisvettä myytiin 6 000 litraa.

”Panimovierailuista on tullut suosittu ohjelmanumero sekä turisteille että
paikallisten yritysten vierailijoille”, kertoo panimomestari Arturs Dutka.

Myydyimpänä oluena pysytteli Lapin Amber Lager. Toiseksi eniten myytiin
Aihki Dark Lageria. Saana Lapland Pale Alen myynti puolestaan kasvoi eniten.
Se on nyt Lapin Panimon kolmanneksi eniten myyty olut.

Lapin Panimon tuotteet ovat luonnollisia ja vegaanisia. Niissä ei käytetä
mitään lisäaineita.

Lapin Panimo on käsityöläispanimo, jonka tuotteiden päämarkkina-alue on Lappi.
Tuotteita on saatavilla valikoidusti muuallakin Suomessa vähittäiskaupoissa,
ravintoloissa ja Alkossa.

Suomessa on nykyään reilusti yli sata pienpanimoa ja kilpailu alalla on tiukkaa.
Lapin Panimo on yksi harvoista hyvin kannattavista maan pienpanimoista.

Suomessa myydään olutta noin 450 miljoonaa litraa vuodessa. Luvussa ovat
mukana teollisuuspanimoiden ja pienpanimoiden kotimaan myynti ja tuontioluet.

Lapin Panimo faktat

Kapasiteetti noin 300 000 litraa vuodessa

Perustettu lokakuussa 2015, Arturs Dutka, Antti Kuivalainen

Myynti alkoi syyskuussa 2016

Henkilöstö 6

Suomen pohjoisin panimo

Laitteet Fleck’s Brauhaus Technik, Itävalta